Vége az első hétnek, ezért elkészítettem az 1. kérdőívet. Mivel pár napja kapcsolódtam csak be a képzésbe, ezért kénytelen voltam elég gyenge jegyeket adni magamnak. Természetesen elolvastam és megnéztem azokat az anyagokat, amelyek a legszükségesebbnek tűntek a kezdéskor.
Kétségbeesetten kerestem az emlékezetemben a google-s jelszómat, amit nem sikerült felidéznem.
Bemutatkoztam a csoportfórumon, írtam a fő fórumon is. Üzenetet küldtem a csoportvezetőnek.
Október 29.
Tovább olvastam a "leckét". A feltüntetett gyakorlatokat elvégeztem, próbálkoztam a rejtvényfejtéssel, de kiderült, hogy sokkal előrébb kell haladnom az olvasásban, tanulásban, hogy az e-learning-módszerrel kapcsolatos területekről szóló megfejtenivalóra képes legyek. Aktívizáltam magam a fórumon is, hozzászólást írtam két témában. Egyik csoporttársam "segélykérésére" reagáltam, megírtam K.R. előadásának elérhetőségét. Magam is próbálkoztam a megtekintéssel, de sajnos, a gépem nem alkalmas a lejátszásra, úgyhogy majd holnap este, otthon teszem meg. Kitöltöttem a 2. kérdőívet, s ebben már látszott, hogy megkezdtem az új módszerrel a tanulást, és ennek eredményei is vannak, mert jobb osztályzatokat tudtam adni magamnak.
Nekiláttam a beadandó megfogalmazásának is. Közben kalandoztam azért az oldalainkon s beleolvastam A.A. munkájába, ami nagyon részletes, és rádöbbentett arra, hogy túl egyszerűen akartam elintézni a dolgot. Azaz hosszabban és átgondoltabban kell majd megírnom. Ezúttal is köszönöm neki :)))
LÉTREHOZTAM A BLOGOMAT :))))) http://hajdicstenegen.blogspot.comOktóber 30.
Reggel folytattam a blogom szerkesztését, írtam magamról, érdeklődési körömről, kedvenc filmemről, könyvemről, zenémről.
Beléptem a csevegőszobába, de sajnos más nem volt jelen, így nem tudtam csevegni. Amint befejeztem a naplóírást, újra visszanézek, hátha lesz ott valaki :)
Láttam, hogy már megnézték a blogomat. Várom a javaslatokat, hogy mit írjak még, mit változtassak rajta. Köszi előre is minden javaslattevőnek!
Letöltöttem, kitöltöttem és postára adom ma a felnőttképzési szerződést.Október 31.
Meghallgattam Ken Robinson előadását. Teljes mértékben egyetértek az elmondottakkal. Ezt le is írtam a beadandóban. Ezzel már azt is jeleztem, hogy elkészültem azzal is.
Néhány órával később: "dolgozgattam" a blogomon; megváltoztattam a sablont, tettem fel két képet és új modulokat. Próbálgatom, hogyan tölthetek fel dokumentumot, az Olvasás az interneten-hez feltenném a tanulmányt, de még nem találtam meg a megoldást.
"E-learning" olvasása után gyakorlatok:a) tanulási környezet megfelelése a 2.0 -ás feltételeknek: arról írok csak, amiben hiányosságot látok, illetve ami kiemelkedően jó; keresem most már hosszabb ideje, hol tudok a saját dokumentumaimból feltenni anyagot, és nem találok eligazítást sem rá; a motiválás abszolút első osztályú, egyrészt a lehetőségek mennyisége és sokszínűsége valóban érdeklődést kelt és kedvet csinál ahhoz, hogy szorgosan olvasson és gyakorlatozzon az ember, másrészt az sem utolsó szempont, hogy a határidők szorosak, tehát nincs idő a túlzott lazításra, ezentúl a rendszeres munkálkodásra is rábír; a fórumokon a véleményekre, kérdésekre gyorsan jön a reagálás, ez a csoportunkra és a tutorunkra is igaz, kérés, kérdés esetén hamar érkezik tőle a válasz :))); ugyanakkor itt hiányolom a csoporttagjaink aktivitását. A nyomonkövetés, értékelés, visszacsatolás ugyancsak kiváló, a blogomra a tutor szintén hamar reagált - ez természetesen ugyancsak növeli a motiváltságot :))).
b) Magyar Elektronikus Könyvtár - feltétlenül meg kell ismertetni a tanulókkal! A hallgatókkal használtattam eddig is és ezután is fel kell keresniük.
Kulcsár Zsolt tanulmányához kapcsolódóan: a tanuló-központú oktatási szemlélet akkor válik általánossá, ha a pedagógusok elfogadják, a számítógépes játékoknak igenis van (kell hogy legyen) szerepe az oktatásban. Sőt, mi több, néhány éve volt róla szó, hogy az óvodákban is elterjed a "kakaóbiztos" számítógép. (PhD-hallgató ismerősöm, akinek segítője voltam, azt szerette volna nyomon követni, hogy van-e különbség az olvasás- és írástanulásban azok között, akik már az óvodában is gépközelben voltak és a nem számítógépezők között. Sajnos, a kutatást nem tudta megvalósítani, mert a számítógéppel felszerelt óvoda személyzete nem vállalta a részvételt, ellenkezőleg, kifejezetten ellenezték. Ennek egyik oka az volt, hogy sokkal több felkészülést igényelt volna részükről :((! Inkább letakarva álltak a gépek a terem egyik sarkában.) Olyan játékprogramok vannak már a legkisebbeknek is, amelyek fejlesztik a fantáziát, megoldási útvonalakat kerestetnek, addig ismételtetnek akár variációkkal is, amíg a kívánt eredményre jutnak. A szerző azt mondja és igaza van nagymértékben, hogy a felsőoktatásban is csak egy-két kísérletező, modern szemléletű tanszéken valósul meg a tanuló-központúság... Ez a tapasztalat a pedagógusképzésben is, amin azonnal változtatni kell(ene), mert ha a pedagógus nem ismerkedik meg a képzés alatt a hálózat alapú e-learning módszerrel, akkor később még kevesebb eséllyel teszi meg.
ziizo.com: nagyon jó lenne nálunk is. Én szívesen vállalnék tanítványokat a neten bármelyik tárgyamból. De - ahogyan már írtam is - mivel szívügyem a gyorsírás, ebből leginkább, főleg azért, hogy ne sorvadjon el, ne tűnjön el teljesen.
"creative commons": már hosszabb ideje tervezem, hogy honlapot csinálok, és oda felteszem az anyagaimat.
November 1.
Kedves Naplóm! Ahogy látod, igyekszem a blogomat színesíteni, különböző modulokat berakni. Így kerültek fel az őszi képek is, amelyeket már próbáltam az utasításnak megfelelően csak áthúzni - egymás mellé helyezni, de nem sikerült. Tehát ezt még tanulnom kell, így a képeket egyelőre levettem, illetve egy másik próbálkozással egyet azért feltettem, de másik helyre.
November 2.
TC01 Előzetes tudásszint mérése - 1. hét / a két értékelés összehasonlítása, következtetések:
Az időszakra kijelölt tananyagok elolvasásával (ismételt olvasásával is) az e tanulási módszerrel kapcsolatos elméleti kérdésekre azonnal vagy rövid gondolkodás után adtam a választ, a tanulás menetében kijelölt feladatok, gyakorlatok elvégzésével, az olvasmányok utáni ismeretbővüléssel pedig a használatra vonatkozó kérdések megválaszolása nem okozott gondot. Azaz bebizonyosodott ez utóbbiakban, hogy "gyakorlat teszi a mestert". A 9 kérdésre adott válaszpontok száma: 1. mérés: 26, 2. mérés: 41. Az első mérésben a 2 dominált (5 válasz), a második mérésben az 5 dominált (6 válasz). Százalékos eredmény: 1. mérés: 57,7%, 2. mérés: 91,1%.
A 2., 3., 4. kérdés tartalmának ismeretében bizonytalanabb vagyok, ezért azokat újra tanulmányoznom, gyakorolnom szükséges, hogy teljes biztonsággal lépjek tovább.
Mától - kis csinosítást végrehajtva - az előző bejegyzéseim "sorkizártan" olvashatók.
Mától - kis csinosítást végrehajtva - az előző bejegyzéseim "sorkizártan" olvashatók.
November 3-4.
Sikerült végigolvasnom az anyagot, közben egy-két gyakorlatot megcsináltam.
Az egyetemen a hallgatók közül 15 fő az informatikateremben kitöltötte a kérdőívet, illetve 3 fő otthoni, esti órákban való kitöltést ígért. Sajnos, valószínűleg ennyivel kell beérnem.
A beadandóhoz kapcsolódik még az Olvasás az interneten című tanulmányom, amely a MANYE XVII. konferenciáján (Kommunikáció az információs technológia korszakában) tartott előadásom (megjelent: MANYE Vol. 4/1 A MANYE KONGRESSZUSOK ELŐADÁSAI PROCEEDINGS OF THE HAALLT CONGRESSES).
(Olvasd itt: Olvasás az interneten 2. Mit, miért, hogyan olvasnak a leendő pedagógusok?)
November 7.
Átfutottam a hallgatóimnak a kérdőívre adott válaszait - elemzésüket majd később készítem el.
November 8.
A mai naptól a Publikációk között olvashatják az érdeklődők Az internet alkalmazása a szleng tanításában című tanulmányomat.
Ha belemerülsz a blogom olvasásába és hirtelen tudni akarod, mennyi az idő, nem kell az órádat keresgélned, csak nézz a jobb felső sarokba, máris meglátod :))))!
November 9.
Értékeltem a Közvéleménykutatás (blogomról szavazás) eredményét.
Véleményt írtam az SDT Ügyvitel szakmacsoportjának tananyagáról (Ügyviteli alapismeretek).
Elkezdtem átnézni a hallgatóimnak a kérdőívre adott válaszait.
November 12.
A 2. kérdőív két kitöltésének eredményét megpróbáltam ide bemásolni, de nem sikerült. Így marad a begépelése. A "kérdések" utáni pontszám az átlagos minősítést jelzi:
- Felfedezem, hogy én is lehetek "online tutor" 3,5
- Azonosítom az "e-learning" technikatörténeti előzményeit 3,5
- Azonosítom a "technológiai konvergencia" hatásait a saját gyakorlatomban 3,5
- Eligazodom az e-learning megoldások sokféleségében 3,5
- Azonosítom az e-learning korszakokat, felmérem, hogy milyen megoldások
illeszkednének a legjobban a saját pedagógiai munkámhoz 4,5
- Fel tudom sorolni a keretrendszer szolgáltatásait 3,5
- Képes vagyok kiválasztani azokat a szolgáltatásokat, amelyek hasznosíthatóak
pedagógiai munkámban 4,5
- Azonosítom a keretrendszerben rám váró (tanári) feladatokat 4,0
- Fel tudom sorolni az itthon elterjedt LMS-eket 3,0
- Alkalmazom a "tananyagelem" és "metaadat" fogalmakat 4,0
- Tudok "közösségi könyvjelző"-be bejegyzést készíteni 3,0
- Azonosítom a mai pedagógiában világszerte központi kérdésként
kezelt "netgeneráció"-s dilemmát 4,5
- Megismerem a saját tanulóim netezési szokásait 4,5
Következtetés, tanulság: Több időt kell hagyni az ismeretek, tudáselemek ülepedésére (és hát egy kicsivel nagyobb önbizalom is elkelne :D az átlagok szerint).
3. kérdőívet első alkalommal kitöltöttem kb. 18.50-kor.
November 14.
Azt hittem, sokkal gyorsabb leszek a kérdőívek értékelésében, de bizony csak lassan-lassan megyeget. Először is, nagy kár, hogy nem lehetett csoportra vagy tanárra elkészíteni. Így a "bogarászás" nekem túlságosan hosszan tart, mert még mindig nem végeztem vele. Pedig csak néhány kitöltő adatait kell gyűjtenem :)).
Ami már körvonalazódik: a 15 fő egyáltalán nem tölt sok időt az interneten, kevés ismerete is van róla, nem hasznosítja széles körben. Tény, hogy nem nevezhetjük őket a "net-generáció " tagjainak.
November 18.
- Tudom, mit jelent a webkettőben a "storytelling". 3.0
- Használom a Tenegen (del.icio.us) könyvjelző gyűjteményt multimédia forrásanyagok keresésére. 3.0
- Értékelem a multimédia oktatóanyagot saját pedagógiai céljaim szerint. 4.0
- Képes vagyok értékelni a multimédia oktatóanyagot pedagógiai, ergonómiai és a multimédia prezentációkra vonatkozó sajátos követelmények szerint. 3.5
- Ismeres és alkalmazom a multimédia oktatóanyagok értékelésének szempontjait. 3.5
- Ismerem a VoiceThread webkettes történetmesélőt. 3.0
- Történeti összefüggéseiben értelmezem a hypertext, a multimédia és hipermédia kommunikációs hatásait. 4.5
- Különbséget teszek a multimédia és hipermédia fogalmak között. 4.5
- Tudom, hogy milyen kompetenciák szükségesek a multimédia oktatóanyag fejlesztéséhez. 4.5
- Tudom, hogy milyen munkafázisokból álla multimédia oktatóanyag fejlesztése. 4.0
November 29.
Elkezdtem átnézni a hallgatóimnak a kérdőívre adott válaszait.
November 12.
A 2. kérdőív két kitöltésének eredményét megpróbáltam ide bemásolni, de nem sikerült. Így marad a begépelése. A "kérdések" utáni pontszám az átlagos minősítést jelzi:
- Felfedezem, hogy én is lehetek "online tutor" 3,5
- Azonosítom az "e-learning" technikatörténeti előzményeit 3,5
- Azonosítom a "technológiai konvergencia" hatásait a saját gyakorlatomban 3,5
- Eligazodom az e-learning megoldások sokféleségében 3,5
- Azonosítom az e-learning korszakokat, felmérem, hogy milyen megoldások
illeszkednének a legjobban a saját pedagógiai munkámhoz 4,5
- Fel tudom sorolni a keretrendszer szolgáltatásait 3,5
- Képes vagyok kiválasztani azokat a szolgáltatásokat, amelyek hasznosíthatóak
pedagógiai munkámban 4,5
- Azonosítom a keretrendszerben rám váró (tanári) feladatokat 4,0
- Fel tudom sorolni az itthon elterjedt LMS-eket 3,0
- Alkalmazom a "tananyagelem" és "metaadat" fogalmakat 4,0
- Tudok "közösségi könyvjelző"-be bejegyzést készíteni 3,0
- Azonosítom a mai pedagógiában világszerte központi kérdésként
kezelt "netgeneráció"-s dilemmát 4,5
- Megismerem a saját tanulóim netezési szokásait 4,5
Következtetés, tanulság: Több időt kell hagyni az ismeretek, tudáselemek ülepedésére (és hát egy kicsivel nagyobb önbizalom is elkelne :D az átlagok szerint).
3. kérdőívet első alkalommal kitöltöttem kb. 18.50-kor.
November 14.
Azt hittem, sokkal gyorsabb leszek a kérdőívek értékelésében, de bizony csak lassan-lassan megyeget. Először is, nagy kár, hogy nem lehetett csoportra vagy tanárra elkészíteni. Így a "bogarászás" nekem túlságosan hosszan tart, mert még mindig nem végeztem vele. Pedig csak néhány kitöltő adatait kell gyűjtenem :)).
Ami már körvonalazódik: a 15 fő egyáltalán nem tölt sok időt az interneten, kevés ismerete is van róla, nem hasznosítja széles körben. Tény, hogy nem nevezhetjük őket a "net-generáció " tagjainak.
Hú, nagy kő esett le a szívemről :))), hogy november 25-re módosult a határidő. Ugyanis csak az előző pár percben sikerült végigolvasnom az anyagot, és még csak egy-két film megtekintésére futotta az időmből :( Az is elég nagy figyelemkoncentrációt igényelt, mert igazából a beszélt és hallott angol nem az erősségem. Na jó, néhány lassú megjegyzést azért "vettem" :)))).
A Multimédia fejezet nagyon tetszett, ennek számos oka közül az egyik legfőbb, hogy már sokmindent ismertem belőle, ami a kutatásokat, kialakulását stb. illeti. Természetesen nyelvészként ismertem a Gutenberg-galaxis "végét" is. Sokszor magam is elkalandozom a hypertextben.
Megcsináltam a kérdőívet másodszor. Mi sem természetesebb, minthogy sokkal jobb jegyeket adhattam magamnak. Az átlagok így egészen szépen alakultak az összesítésben.
- El tudom dönteni, hogy egy munkacsoport tagjaként érdemes-e bekapcsolódnom multimédia oktatóanyagok fejlesztésébe. 4.0- Tudom, mit jelent a webkettőben a "storytelling". 3.0
- Használom a Tenegen (del.icio.us) könyvjelző gyűjteményt multimédia forrásanyagok keresésére. 3.0
- Értékelem a multimédia oktatóanyagot saját pedagógiai céljaim szerint. 4.0
- Képes vagyok értékelni a multimédia oktatóanyagot pedagógiai, ergonómiai és a multimédia prezentációkra vonatkozó sajátos követelmények szerint. 3.5
- Ismeres és alkalmazom a multimédia oktatóanyagok értékelésének szempontjait. 3.5
- Ismerem a VoiceThread webkettes történetmesélőt. 3.0
- Történeti összefüggéseiben értelmezem a hypertext, a multimédia és hipermédia kommunikációs hatásait. 4.5
- Különbséget teszek a multimédia és hipermédia fogalmak között. 4.5
- Tudom, hogy milyen kompetenciák szükségesek a multimédia oktatóanyag fejlesztéséhez. 4.5
- Tudom, hogy milyen munkafázisokból álla multimédia oktatóanyag fejlesztése. 4.0
- Pedagógiai szempontból értékelem a többcsatornás megjelenítésben rejlő lehetőségeket. 5.0
Megjegyzés: értesíteni fogom a Szerkesztőséget, hogy szívesen vállalkozom a szövegek nyelvi és gépelési javítanivalóinak jelzésére (esetleg javítására, ha közvetlenül tehetem). :))))
Nagy bánatom, hogy a blogom rendszeres olvasóinak a száma nem gyarapodott.November 29.
A TC01A04 feladatban a Web 2.0 eszközök közül a Blog és a Könyvjelzők használatát választottam. Ennek részletei az Ügyviteli és irodaszervezési ismeretek és gyakorlatok oktatása Web 2. 0 eszközök alkalmazásával címmel olvashatók majd hamarosan a blogomban.
El is készültem vele.Más: Olvastam Bessenyei István tanulmányát Gidipacal.... címmel, amiben a Ottlik és Szabó Magda által ábrázolt iskolákban a tanárok-tanulók viszonyát hasonlítja a mai diákok-tanárok nethez/netben való viszonyához. Nagyon tetszett, tényleg így van, ebben a modern, információktól stb. túltengő világban, "szabadságban" az okozza a legnagyobb gondot, hogy nehéz a választás. A nettel nem barát tanárok pedig nehezen értik meg a hálózat virtuális világában egymást, magukat, magukhoz hasonló csoport tagjait kereső diákokat. Hiszen számukra ez a tér nem természetes, nem így szocializálódtak.
Más írásokba is beleolvastam, jó ideának tartom, hogy 3 hétig azzal foglalkozz, ami nagyon érdekel (néha-néha tekints ki), és azzal foglalkozz, ami tényleg érdekel, mert az a fontos.
Ez a második modul érdekes lesz, és "dolgosabb", hiszen úgy lehet megtanulni, ha gyakoroljuk, megosztjuk, megbeszéljük stb.
November 30.
Tegnap és ma is megpróbálkoztam a modulzáró teszt kitöltésével. Először 4 fölött, másodszor már 6 fölötti eredményt értem el. Nem túl könnyű számomra (rövidítések, angol kifejezések stb.). Azok sikerültek jól, amiket begyakoroltam a feladatok végzése közben - és hát valljuk be, ez ennek a tanulásnak a lényege, nem pedig az elmélet "visszaadása".
Ez a második modul érdekes lesz, és "dolgosabb", hiszen úgy lehet megtanulni, ha gyakoroljuk, megosztjuk, megbeszéljük stb.
November 30.
Tegnap és ma is megpróbálkoztam a modulzáró teszt kitöltésével. Először 4 fölött, másodszor már 6 fölötti eredményt értem el. Nem túl könnyű számomra (rövidítések, angol kifejezések stb.). Azok sikerültek jól, amiket begyakoroltam a feladatok végzése közben - és hát valljuk be, ez ennek a tanulásnak a lényege, nem pedig az elmélet "visszaadása".
December 6.
Hát, ide egy Mikulás-képet akartam betenni, de ez még hiányzik a lehetőségek közül (vagy csak a gépem nem képes rá?). Pedig milyen jól mutatott volna.
No, akkor Mikulás nélkül:
Már egy-két napja elkezdtem olvasgatni a TC02-Hálózati tanulás fejezetet, - a fő fogalmak alfejezetben és nézegettem, sőt az ott talált Önértékelő kérdőívet kitöltöttem, mert így szól az Ajánlás: kezdje ezzel a tanfolyamot! :)))))
Mostanában azonban nagyon kevés időm van (zh-k, értekezletek, publikációírások stb.), ezért mindig küzdök is egy kis lelkiismeretfurdalással, hogy jócskán elmaradtam a kezdeti, a saját magam által diktált tempótól. De hamarosan több időm lesz, és akkor belevetem magamat a Hálózati tanulás-ba. :)))))
Azért egy mókás, korizós Mikulást csak betettem a blogba.
December 14.
Sikerült bejelölnöm a Google maps-ben a "helyemet" (köszönet az útmutatásért!).
December 14.
Sikerült bejelölnöm a Google maps-ben a "helyemet" (köszönet az útmutatásért!).
Kedves Katalin! Fantasztikus a blogod! A szép, következetes gondolatmenetedet csak írigyelni tudom! Igazad van, nem nyitottunk olyan lehetőséget, hogy a publikációkat fel tudjátok tenni, de :), képzeld, éppen pénteken kezdtünk azon gondolkodni, hogy ki kell alakítani egy ilyen blokkot. Az ötlet a "Homokozó" a szertárban, ahol a diákoknak szóló kérdőív is van. Hétfőn csinálunk egy pár perces videót arról, hogy hogyan tudtok oda feltenni anyagokat. Köszönöm a javaslatodat!
VálaszTörlésA blogodhoz egy javaslat: még nem volt szó a tananyagban az RSS-ről, de rövidesen lesz. Fel kellene tenned egy RRS modult, ami arra jó, hogy "rákapcsolódjunk" a Tenegen üzenőfalról, és ott a Te legújabb bejegyzéseid folyamatosan megjelenjenek. A modulok között "Regisztrációs linkek" címen találod meg! Ha felteszed, "belinkellek" az üzenőfalra. Azt láttad már? Üdvözelettel:HM