2010. január 9., szombat

II. OKTATÁS-INFORMATIKAI KONFERENCIA

ELTE Pedagogikum Központ - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 2010. január 22-23.
Az előadásom absztraktja:
"Belépésem a digitális nemzedékbe" - Tanulás és tanítás a Tenegenben
Köz- és felsőoktatási tapasztalatok szerint az e-learning módszerekkel, eszközökkel a legnehezebben az informatikát nehezen befogadók ismerkednek meg. Az oktatási gyakorlatban azonban napjainkban már nemcsak ritka, hanem szinte mindennapos alkalmazásukra van szükség, és a középiskolákban, a felsőoktatási intézményekben adott is ennek a lehetősége.
Az internet nyújtotta előnyök felhasználásával, az e-learning módszerrel az oktatási gyakorlatomban már régebben próbálkoztam, és alapszinten középiskolai tanárként és egyetemi oktatóként is használtam. Mivel a diákjaim motiválásában eredményesnek bizonyult, ezért is vállalkoztam arra, hogy a Tenegen kurzuson részt vegyek, és magam is beléphessek a digitális nemzedékbe.
Kutató nyelvészként vizsgálódtam először az IKT témakörében, két területen végeztem felmérést, amelyeknek az eredményeit a Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Konferenciákon mutattam be, 2005-ben Interaktív anyanyelvi órák, 2007-ben Olvasás az interneten címmel. A vizsgált időszakban a magyartanárok számítógép-használatára az volt a jellemző, hogy a digitális tananyagfejlesztésre még a szándék is csak nyomokban volt fellelhető, és ezirányú továbbképzésüket, illetve önképzésüket sem tartották fontosnak. A pedagógusjelöltek olvasási szokásairól pedig - a Gutenberg-galaxist féltők véleménye ellenére - azt az eredményt kaptam, hogy a megkérdezettek nagy többsége szívesebben olvassaa szak- és a szórakoztató irodalmat is nyomtatott formában, és a hipertext előnyeit senki sem használja ki.
Az e-learninget az eddigiekben a Coospace, iwiw, e-mail, digitális tananyagok használata jelentette az oktatási gyakorlatomban. Nyelvészeti és ügyviteli tárgyak oktatójaként kezdetben a legtöbbször az SDT anyagait használtam fel, illetve számos középiskolai interaktív anyagait is feldolgoztam a diákokkal.
A Tenegen kurzusban való részvételem óta a hallgatókkal együtt kezdtük építeni a Coospace keretében több tantárgy "e-portfólióját".
A távoktatás során a kurzus keretében saját blogot készítettem, illetve megismerkedtem a portfólió készítésének menetével, és ennek kialakításán dolgozom jelenleg. Terveim között a saját weboldal létrehozása és e-learningre való használata is szerepel.
Előadásomban a kutatásaimban és a kurzuson elért eredményeimet, illetve a jövőbeni készítendő anyagaimat, a felhasználási lehetőségeket szeretném bemutatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése